New supplements about Russia issued in South Korea and India

New supplements about Russia issued in South Korea and India

Two new supplements about Russia were launched on Sept. 26, 2012 in South Korea and India as part of Rossiyskaya Gazeta’s international project “Russia Beyond the Headlines” (RBTH).

The pilot issue of the eight-page Korean-language “Russia Focus” supplement appeared in Joongang Ilbo, one of the most influential newspapers in the Republic of Korea, which has a circulation of 1.3 million. The first issue covered the recent APEC summit in Vladivostok, the prospects for South Korean vehicle manufacturers in the Russian market in the wake of Russia’s accession to the WTO and Russia’s relationship with North Korea, among other issues.

“We think a source of information about key aspects of Russian life and the ‘Russian view’ of international events should find a demand among South Korean readers. The Korean-language newspaper supplement is perhaps the first ‘information window on Russia’ in the South Korean press, a source of varied and relevant information about our country,” said Eugene Abov, publisher of the RBTH project and deputy CEO of Rossiyskaya Gazeta.

Another new supplement was published in the Navbharat Times, one of the biggest newspapers in India. Although RBTH has been publishing supplements in India since 2007, the four-page “Russia and India Business Report” marked the first time RBTH has published in Hindi. The print run for the new insert was 450,000 copies.

“We’ve been including a special section about Russia in India’s English-language newspaper The Economic Times for more than five years now. Thanks to the new product we’ll gain access to readers in India who are accustomed to newspapers in Hindi,” said Konstantin Fets, RBTH executive editor for Asian and Indian editions. “The first issue includes material about Russian–Indian cooperation, President Putin’s forthcoming visit to India, and the commissioning of the Russian-built Kudankulam nuclear power station.”

All rights reserved by Rossiyskaya Gazeta.