Kiev plans to launch 'Ukraine Tomorrow' international TV channel in contrast to 'Russia Today'

Ukraine's information policy ministry plans to launch an international television channel within a month, Information Policy Minister Yuriy Stets said at a press briefing.

Ukraine's information policy ministry plans to launch an international television channel within a month, Information Policy Minister Yuriy Stets said at a press briefing.

"The BTB television station will be handed over to the ministry within two weeks and we will launch an international TV channel in a month, named 'Ukraine Tomorrow' unlike 'Russia Today.' They only have 'today' to cover. By contrast, we have our future ahead," the minister said.

The new service will be financed by the UTR World Service state television and radio company, he said. "I am well aware that this will not be enough. But we have letters of guarantee at our disposal, provided by funds and Ukrainian businessmen, pledging to finance the ministry this year. Part of this funding will go to the new TV channel," he said said.

Stets said that he met with U.S. Ambassador Geoffrey Payette on Saturday. "The U.S. ambassador confirmed yesterday that based on their vision the U.S. must help us, including financially, to launch this channel and to project the signal across the world. It's going to be a competitive, quality channel. UTR's quality does not suit me," he said.

Stets also said that the Ukrainian president had given his ministry a couple of months to start a military TV channel. "We have taken charge of a project to launch a military channel. When it goes on line we will hand it over to the Defense Ministry as a television station for the Ukraine armed forces. Two months is almost an unrealistic timeframe for launching a broadcasting service. But we are under time pressure and will do this job in two months' time," Stets said.

 

Read more: Ukrainian Security Service determines over 100 Russian media outlets whose accreditation at govt bodies to be suspended>>>

All rights reserved by Rossiyskaya Gazeta.